2009. szeptember 18., péntek

Tanévkezdés = betegség

Azt hiszem, mindannyiunk számára ismerős, és bár gondolunk rá, mégis mindannyiszor váratlanul, a legrosszabbkor ér:

Folyik a gyerek orra! Lázas!

Örültem, hogy a hosszú nyári szünet után végre megint lélegzetvételnyi időhöz jutok. Nyáron nagyon sok vitamint vettünk magunkhoz, tapasztalatom szerint ez a legjobb immunerősítés. Másfél hétig bírta a lányom az oviban... Szörnyű érzés volt, hogy minden tervezett programomat mondhattam le legalább 1 hétig. Bevallom, először nem akartam foglalkozni az orrfolyással, mondván, akár allergia is lehetne. Ezzel próbáltam nem tudomást venni róla, mert nagyon nem akartam ismét a négy fal közé szorulni. Ilyenkor még a napi bevásárlás, főzés is komoly akadályokba ütközhet, pedig kislányom nem tartozik a nagyon nyűglődő kisbetegek közé. De azért az is elég feladat, hogy állandóan figyeljem, lekössem valamivel.

Szerencsés vagyok - nézőpont kérdése -, mert legalább a munkahelyem miatt nem kell izgulnom. De aki dolgozik, az ilyenkor dupla terhelés alatt áll. Én megtehetem, hogy egy hétig itthon tartom a lányom még akkor is, ha csak éppen folyik az orra, s még hőemelkedése sincs (így volt ez múlt héten), s még én is betegeskedhettem vele együtt. De akinek munkahelye van, nem ugrál ilyen könnyen. Ha van segítség, tud dolgozni, de ha nincs...

Örülök, hogy végül erőt vettem magamon, s itthon tartottam kicsi lányom, így egy hét alatt teljesen rendbe jött, nem kellett attól tartanom, hogy még nem teljesen egészségesen kerül vissza a közösségbe, s így újra elkap valamit. Az esély persze most is megvan, de kevesebb, mintha félig gyógyultan vinném be. Nem is érezné jól magát, arról nem is beszélve, hogy a többiek is összeszedhetnének tőle egy kis betegséget. Ezt nem kockáztattam meg.

Immunerősítésre rengeteg féle szert lehet kapni, én még mindig a kiegyensúlyozott táplálkozás és a vitaminok betegségmegelőző hatásában hiszek. De könnyen beszélek, kislányom szereti a gyümölcsöket, naponta többször is kap, étrendjét össze tudom állítani úgy, hogy a fontos tápanyagok benne legyenek. Szereti a fűszeres ízeket, nem igazán válogat, bár alapproblémája miatt nem mindegy, milyen állagban kapja az ételt. De sokan nincsenek ilyen jó helyzetben, és ehhez nem kell sérült gyermek. Persze aztán jön ilyenkor az önvád, hogy elrontott valamit, nem jó anya - ismerős, ugye? Az esetek legnagyobb részében pedig szó sincs ilyenről.

Viszont valamiről hajlamosak vagyunk elfeledkezni: nem csak gyermekünk, családunk, hanem saját magunk immunrendszerét is karban kell tartanunk kiegyensúlyozott táplálkozással és sok vitaminnal. A lelki gondjaink többségének is lehetnek testi tünetei, de a szervezet alultápláltsága (értsd: nem minőségi éhezése) erre még rátesz egy lapáttal: türelmetlenek, fáradékonyak, depresszióra hajlamosak leszünk, összecsapnak a fejünk felett a hullámok, mert nem vagyunk képesek ellátni a feladatainkat. Ilyenkor aztán a lelkünk is összetörik. Lelkünk ápolása mellett tehát ne hanyagoljuk el testünket sem!

Tudom, miről beszélek, régebbi bejegyzésemben (2009. március - Az én történetem) már írtam róla, mi vezetett engem ehhez a gondolkodáshoz. Kemény lecke volt, ezért nem győzöm hangsúlyozni a táplálkozás fontosságát. Tessék enni!

Gyermekeinket akkor leszünk képesek ellátni, szeretni, ha mi magunk jól vagyunk. Egész családunk élete a mi testi és lelki egészségünktől függ. Nagyon nagy teher ez, ehhez azonban erő kell! Fizikai és pszichés. A fizikai erőnlétet mindenki magának tudja biztosítani, a pszichés erőnlétet viszont tudom segíteni, igyekszem növelni minden kedves olvasómban bejegyzéseimmel!

Búcsúzóul küldök egy videót, tegye jobbá mindenki napját!

1 megjegyzés:

  1. Katica! Lehet most paranormális leszek, de egyre inkább úgy érzem és gondolom, hogy a betegség csak akkor talál utat magának a testben, ha a lélek gyenge.
    Egy barátnőm panaszolta, hogy a nagyobbik oviba ment, de minden második héten otthon van mert beteg. És átadja a kicsinek. Mondom, de jó, amikor a kicsi oviba megy már imunis lesz. Áááh, akkor lesznek újabb betegségek.
    Mert szerintem ezek nem alapvetően a test betegségei. Csak az a fenti esetben, hogy nem akar oviba menni, a családjával szeretne lenni. Elintézi.
    Persze fontos az immunrendszer erősítése vitaminokkal de a lélek erősítése simogatásokkal, közös pillanatokkal, és szóbeli megerősítésekkel is.

    VálaszTörlés